Bekas pemain tengah Juventus, Sami Khedira telah mendedahkan bahawa Cristiano Ronaldo pernah meminta Federico Chiesa untuk tidak menggunakan telefonnya di dalam gim dan sebaliknya fokus pada kerjanya. Pemain Jerman itu bermain dengan bintang Portugal itu semasa mereka di Real Madrid dan Juventus.

Ronaldo menyertai Juventus dengan bayaran yang dilaporkan sebanyak €100 juta (RM506 juta), yang tertinggi untuk sebuah kelab Itali. Pemenang lima kali Liga Juara-Juara itu memotivasikan rakan sepasukannya untuk bekerja dan berlatih lebih gigih.

Sentimen serupa diunjurkan oleh pemain berusia 37 tahun itu semasa dia menceritakan insiden antara pemenang Ballon d'Or lima kali dan pemain sayap Itali itu.

“Cristiano, apabila dia datang ke Juventus, sudah tentu dia mempunyai egonya.

Federico Chiesa adalah pemain muda yang hebat. Dia memegang telefonnya di tangannya dan sedang berjalan ke gim - Cristiano memandangnya lalu berkata, 'apa yang kamu lakukan dan ke mana kamu mahu pergi?'

"Pergi ke gim dengan telefon anda - sepatutnya anda tidak memerlukan telefon anda, pergi ke gim dan bekerja. Jangan buka Instagram dan jangan buat TikTok. Fokus pada kerja awak.'Khedira, bagaimanapun, menegaskan bahawa Ronaldo sangat merendah diri dan peramah sementara sangat kompetitif. Bekas azimat Real Madrid itu tinggal di Itali sehingga 2021 sebelum dia kembali ke bekas kelabnya Manchester United.