Pengurus Manchester United, Erik ten Hag, berkata pasukannya masih boleh mengejar ketinggalan lapan mata antara mereka dan Aston Villa untuk mencapai kedudukan empat teratas Liga Perdana Inggeris walaupun tewas mengejut kepada Fulham semalam.

Alex Iwobi menjaringkan gol dalam masa kecederaan ketika Fulham mengejutkan United 2-1, kemenangan pertama pasukan London itu di Old Trafford sejak 2003 dan hanya yang kedua dalam tempoh 61 tahun.

United tidak tewas dalam lima perlawanan liga terakhir mereka, tetapi keyakinan yang semakin meningkat di sekitar Old Trafford telah tercalar oleh gol Iwobi pada minit ke-97.

"Saya berkata mulai Januari kami (bermain) final, dan kami memenangi banyak perlawanan akhir," kata Ten Hag.

“Sekarang kami tewas satu perlawanan akhir.”

United berada di tempat keenam dalam carta dengan 44 mata selepas 26 perlawanan, manakala Villa, yang menewaskan Nottingham Forest 4-2 pada Sabtu, mempunyai 52.

Kekalahan United berlaku tiga hari selepas pemilik bersama baharu Jim Ratcliffe berikrar untuk menjatuhkan musuh ketat Manchester City dan Liverpool.

Ten Hag berkata masa depan kekal positif, menunjukkan bahawa pasukan itu telah dilanda kecederaan dengan penyerang Rasmus Hojlund, yang telah menjaringkan gol dalam enam perlawanan liga United sebelum ini, dan pemain pertahanan Luke Shaw yang tidak hadir.

"Anda perlu melihat gambaran yang lebih besar ia kelihatan sangat bagus," kata Ten Hag.

“Kami perlu mengejar kedudukan tertentu, dapatkan semula pemain yang dipalit masalah kecederaan, kerana dengan itu kami akan lebih seimbang.

“Kami menuju ke arah yang betul. Dan apabila kami mempunyai pemain skuad yang tersedia, kami mempunyai pasukan yang sangat bagus.”