Mikel Arteta percaya keazaman Arsenal untuk membetulkan kesilapan mereka dalam Liga Perdana Inggeris musim lalu adalah perbezaan untuk pemainnya kali ini.

Selepas bertarung dengan keputusan seri 2-2 menentang Manchester City Ahad lalu, The Gunners menempah tempat mereka ke pusingan keempat Piala EFL dengan kemenangan ke atas Bolton Wanderers, dengan beberapa bakat muda membintangi Emirates.

Ethan Nwaneri dan Jack Porter mencuri tumpuan pada pertengahan minggu, dengan bekas menjaringkan dua gol pada permulaan seniornya di Arsenal, dengan Arteta turut memberi peluang kepada empat lagi remaja untuk menyinar menentang pasukan Liga Satu.

Tetapi bercakap menjelang perlawanan hujung minggu ini menentang Leicester, ketua jurulatih Arsenal itu percaya keinginan skuadnya untuk mencapai kejayaan musim ini adalah perbezaan apabila melihat kumpulan sebelumnya yang pernah dijayakannya untuk The Gunners.

"Nah, saya fikir sudah tiba masanya dalam kerjaya anda, anda tahu bahawa anda mula bermimpi, atau untuk mengejar objektif, sasaran tertentu dan apabila anda telah mencapainya anda mahukan sesuatu yang lain," kata Arteta.

“Pada ketika itu jika pasukan, kelab tidak dapat menyediakan bahawa anda perlu melakukannya di tempat lain, ia adalah sesuatu yang semula jadi, saya fikir.

"Saya mempunyai semua jenis impian, tetapi ia adalah satu impian yang bagus untuk memilikinya yang positif. Apa yang menjadi realiti impian ialah pasukan yang saya ada yang perlu saya uruskan.”