Cristiano Ronaldo kelihatan meluat apabila ramai penceroboh padang merencatkan pertembungan Portugal dengan Turkiye dalam saingan Euro 2024.

Ketika kedudukan 3-0 dan Portugal sudah mula menurunkan tempo permainan, seorang peminat mengambil peluang untuk menceroboh masuk ke padang untuk berswafoto dengan Ronaldo.

Peminat muda itu kemudian berlari dan mengelak beberapa pegawai yang bertugas sebelum terperangkap di tepi padang.

Mendapat ilham oleh penceroboh pertama yang berjaya, seorang lagi mencuba nasib tetapi dihalang sebelum sampai sepenuhnya kepada kapten Portugal. Ronaldo kurang kagum dengan penceroboh kedua dan kelihatan meluat kerana permainan dihentikan buat kali kedua dalam masa sepuluh minit.

Ketika permainan berakhir pada minit ke-93, dua lagi peminat berjaya mencari jalan untuk memasuki padang cuba mendekati Ronaldo. Kedua-dua penceroboh bernasib baik ditangani dengan pantas dan permainan tidak dihentikan terlalu lama.

Ronaldo dan seluruh pemain Portugal dan Turkiye kelihatan sangat kecewa dengan pencerobohan itu, sebelum dua lagi memasuki padang permainan selepas wisel penamat.



Ronaldo tidak asing lagi yang mesra dengan peminat memuja yang berlari masuk ke padang untuk meminta bergambar dengannya.

Sungguhpun begitu, akan timbul persoalan serius mengenai keselamatan pemain semasa perlawanan jika empat penyokong dapat mengelak daripada ratusan pegawai stadium yang ditempatkan di sekeliling perimeter untuk memecah masuk ke dalam padang. Kemungkinan akan ada penyiasatan terhadap pencerobohan yang mewakili satu lagi pelanggaran keselamatan utama untuk UEFA.

Selepas menewaskan Republik Czechia dan Turki, Portugal menduduki tempat teratas Kumpulan F dengan enam mata dan layak ke pusingan 16.

Mereka akan menentang Georgia dalam perlawanan terakhir peringkat kumpulan pada hari Rabu dan kelihatan bersedia untuk mendapatkan tempat teratas dalam kumpulan.