JDT 5 PENANG 0

Sebaik bermulanya perhitungan, Johor Darul Ta'zim (JDT) tidak memberi banyak kesempatan untuk Penang mengatur tindakan, malah juara bertahan itu hanya memerlukan tiga minit untuk merobek gawang barisan kendalian Akmal Rizal Rakhli tersebut.


Oscar Arribas memulakan kenduri gol tuan rumah sebentar tadi meskipun pelawat cuba kekal tenang untuk menguji ketangkasan penjaga Harimau Selatan, Syihan Hazmi Mohamed.

Hasilnya pada minit ke-20, sandaran baru Harimau Kumbang yang hadir dengan reputasi hebat selaku pemain yang menjuarai Liga A, Australia, dan Piala AFC bersama Central Coast Mariners musim lalu, Dylan Wenzel-Halls, menguji pintu gol juara Liga Malaysia (Liga-M) itu, namun sempat ditepis penjaga gol 28 tahun tersebut.

Namun, Penang kembali dihukum dengan sentuhan pemusnah Jorge Obregon yang melakukan kemunculan pertamanya bersama JDT malam ini.




Tidak cukup dengan satu, bekas produk Boca Juniors itu terus mengganas dengan memastikan gol kedua peribadinya dan Penang bertambah tertekan apabila JDT dikurniakan pula sepakan penalti pada minit ke-66 yang mana tiada masalah buat Bergson da Silva untuk menyumbat gol keempat skuad Harimau Selatan.

Arribas hampir menambah lagi kelebihan JDT pada minit ke-69, namun Sikh Izhan bijak bertindak.

Di penghujung permainan, satu lagi sepakan penalti memihak JDT dan Arif Aiman Hanapi tiada masalah untuk menamatkan prlawanan dengan kemenangan 5-0.