Gombak TOT United (GTU) kini lebih bersedia untuk bertemu Johor Darul Ta'zim (JDT) dalam aksi pertama Liga Futsal Perdana Malaysia (MPFL) pada Sabtu ini.

Pasukan itu ketika ini sedang giat melakukan latihan persediaan yang lebih rapi dan mempunyai dua pemain import dari Indonesia dan Brazil untuk menjadi taruhan pasukan.

Pemain Import GTU dari Indonesia, Guntur, berkata latihan dan berapa siri perlawanan persahabatan telah dilakukan dan beberapa penambahan baik daripada ketua jurulatih telah menjadikan persediaan bertemu dengan JDT semakin lengkap.

"Saya amat teruja untuk pertama kali beraksi di MPFL, saya memberi jaminan untuk memberikan komitmen yang tinggi bagi memastikan GTU mendapat mata penuh," katanya

Pengurus GTU, Haris Fazilal, juga memberi pandangan pasukan itu mampu memberikan kejutan kepada semua pasukan dalam MPFL 2024.

"Biarpun kami dilihat bukan pilihan di atas kertas, masa dan corak pemainan akan menentukan pasukan mana yang akan menang dalam perlawanan Sabtu ini," katanya

GTU, juga dikenali sebagai Selangor TOT pada musim lalu, kini telah diletakan sebagai ahli gabungan Persatuan Bola Sepak Daerah Gombak.