Penantian beberapa tahun terhadap impian yang tertangguh akhirnya berbaloi buat Lim Boon Le dari Pahang selepas muncul juara perseorangan lelaki badminton Kejohanan Bola Sepak Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Malaysia (MSSM) 2024 kategori B-18.

Boon Le mengecewakan Razeeq Danial Roslie dari Selangor di Stadium Juara, Bukit Kiara pagi tadi dan pemain berusia 16 tahun tidak berdepan banyak masalah untuk menundukkan pencabarnya itu dengan 21-19, 21-10.

Sementara itu, dalam aksi beregu campuran kategori sama, pertembungan wakil Pulau Pinang, Nixon Ang-Celine Ng, dengan beregu dari Terengganu yang diwakili Ahmad Redzuan-Nur Syahira Nabila berlangsung sengit untuk set pertama menjadi milik Pulau Pinang 21-17.

Bagaimanapun, pencabar Terengganu itu membuat kebangkitan untuk menang 21-10 dan mengheret permainan ke penentuan.

Namun, Nixon-Celine segera mengubah corak permainan mereka dan langkah itu berjaya menghasilkan keputusan 21-13, sekali gus mengangkat mereka sebagai muncul selaku juara.

Sementara itu, acara akhir perseorangan lelaki bagi kategori B-15 pula menyaksikan Lucas Lee dari Kuala Lumpur berdepan pemain dari Melaka, Curson Cheng.

Nyata ia bukanlah lawan yang sukar buat Curson apabila mudah menjinakkan seterunya itu dengan straight set 21-10, 21-8 untuk dinobat juara.