270 minit aksi dan empat bulan tanpa kutipan mata di maman sendiri, Perak ternyata mendambakan watak pemusnah dalam bentuk penyerang versatil, Luka Milunovic, untuk menamatkan kemarau itu semalam.

Dalam aksi menentang Kuala Lumpur City di Ipoh semalam, Milunovic tampil cemerlang pada pertengahan separuh masa kedua untuk menjaringkan gol kemenangan Perak, yang juga gol peribadi pertamanya musim ini.

Bekas pemain kebangsaan Serbia itu mendedikasikan jaringannya buat ketua jurulatih, Yusri Che Lah, yang terus setia mempertaruhkan kepercayaan ke atas dirinya.

"Sudah pasti sebagai pemain dan jurulatih, kami banyak berbincang sewaktu latihan untuk melihat apa yang diperlukan pasukan ini," katanya kepada wartawan Astro Arena, Karl Nunis.

"Sudah banyak permainan saya bermain di posisi berbeza tetapi itulah tugas kami, jadi apabila pasukan memerlukan saya, saya boleh bermain selaku penyerang atau pemain tengah.

"Saya rasa bagi perlawanan yang akan datang, di mana posisi yang jurulatih mahukan saya bermain, itulah yang terbaik buat saya.

"Hari ini, saya dapat melakukannya, jadi saya amat gembira," katanya.