Jamie Vardy berkata, perbualan dalam separuh masa telah memberikan inspirasi kepada Leicester City untuk memperoleh keputusan seri menentang Tottenham selepas dia berasakan mereka menunjukkan terlalu hormat kepada pelawat pada separuh masa pertama.

Penyerang veteran itu menjaringkan gol penyamaan separuh masa kedua ketika pendatang baharu Liga Perdana Inggeris, Leicester memperoleh keputusan seri 1-1 di Stadium King Power awal pagi tadi.

Leicester gagal bersaing dalam separuh masa pertama di mana Spurs tidak bernasib baik kerana hanya tandukan Pedro Porro untuk gol yang berjaya dihasilkan.

Tetapi jaringan Vardy mengubah momentum dan pemenang Kejuaraan musim lalu berjaya memastikan satu mata dalam perlawanan pertama Steve Cooper sebagai pengurus.

Bercakap kepada Sky Sports selepas perlawanan, Vardy berkata, "Kami baru sahaja berbual sedikit antara kami pada separuh masa.

“Tottenham adalah pasukan yang sangat bagus tetapi kami terlalu menghormati mereka dan kami mula mengejar mereka dan ia mengubah momentum.

"Kami berkata apabila sampai 40 minit kami akan pastikan tidak lagi dibolosi gol. Kami akan mendapatkan satu mata daripada perlawanan ini."